Ви є тут

Вплив бізнес-процесів на досягнення стратегічних цілей підприємства

Актуальність теми дослідження зумовлюється нестабільністю факторів навколишнього середовища, які вимагають від компаній більш детального планування стратегічної діяльності, удосконалення функціонування відповідних бізнес-процесів. Їх розробка та удосконалення є частиною планування довгострокових стратегій компанії. Тому важливо проаналізувати вплив бізнес-процесів на успішне виконання стратегічних планів підприємства, що є метою статті. Крім того, постає питання впливу бізнес-процесів на стратегічні цілі підприємства у розрізі характеру та рівня такого впливу. Розкрито сутність  ефективно працюючої системи бізнес-процесів для успішної реалізації стратегічних цілей підприємства. Для її побудови необхідно враховувати специфіку діяльності підприємства і налагоджену систему показників ефективності бізнес-процесів. При цьому доведено, що в умовах їх зміни система показників повинна бути гнучкою. Оцінювання ефективності бізнес-процесів дасть змогу корегувати показники стратегічного оцінювання ефективності управління підприємствами і є підґрунтям для розробки інструментів оцінювання економічної ефективності керуючої системи суб’єкта господарювання.  В статті конкретизовано поняття «стратегія», «бізнес-процес», «управління бізнес-процесами», досліджено характерні особливості прямого впливу бізнес-процесів на стратегічну діяльність підприємства, наведено блок-схеми моделювання бізнес-процесів підприємства. У роботі класифіковано бізнес-процеси на групи, виділено головні аспекти управління, що дозволяє в зручному режимі представляти діяльність компанії та ефективно управляти нею. Проаналізовано методологію управління бізнес-процесами компанії. У результаті дослідження було виділено та проаналізовано ієрархію бізнес-процесів підприємства й показники ефективності управління бізнес-процесами. Розкрито характер впливу бізнес-процесів на стратегічні цілі компанії. Перспективами подальших досліджень у цьому напрямі є рекомендації щодо вдосконалення бізнес-процесів підприємства та інструментів управління ними в умовах конкретних виробничих ситуацій, зберігаючи при цьому гнучкість організації і її здатність реагувати на зміни в навколишньому середовищі.

Ключові слова: бізнес-процес, стратегія, підприємство, управління бізнес-процесами, моделювання, стратегічне управління.

СПИСОК ЛІТЕРАТУРИ

1. Deloitte Global Human Capital Trends (2019). URL: https://www2.deloitte.com/content/ dam/Deloitte/ua/Documents/human-capital/DeloitteGlobal-Human-Capital-Trends-2019-5.pdf  (дата звернення 10.05.2023).

2. Market Research Future (2020), "Market Process Management Marker Research Report - Global Forecast 2023". URL: https://www.marketresearchfuture.com/ reports/business-process-management-market3408.

3. Ансофф І. Нова корпоративна стратегія. 2005. 416 с.

4. Коляда А. Ефективні інструменти стратегічного аналізу. Як прийняти правильне рішення. 2014. URI:  https://goo.gl/J4AiwE (дата звернення 10.05.2023).

 5. Левикін В., Хворостініна О. Стратегічне управління бізнес-процесами підприємства. Всеукр. наук.-практ. конф. молодих учених і студентів «Молодь у світі сучасних технологій». Київ, 2015. С. 53-60.

 6. Макарова М. В. Тенденції розвитку цифрової економіки: Монографія. Полтава: РВВ ПУСКУ, 2004. 240 с.

7. Міхєєнко К. Вплив оптимізації бізнес процесів на капіталізацію підприємств. Електронний ресурс. URL: http: //www.confcontact.com/ 2012_ 09_21/4_miheenko.htm (дата звернення 10.05.2023).

8. Ольшанський О. В. Оцінка ефективності бізнес процесів підприємства. Вісник Сумського національного університету. Серія «Економіка і менеджмент». 2018. №76. С. 53–56. URL: http:// www.snaujournal.com.ua/index.php/journal/article/ view/12/12   (дата звернення 10.05.2023).

9. Ольшанський О. В. Розроблення структури та класифікації бізнес-процесів підприємств торгівлі. Економіка та суспільство. 2018. № 19. С.544-547. DOI: https://doi.org/10.32782/2524-0072/2018-19-83 (дата звернення 10.05.2023).

10. Палмер Н. Запорука успіху в BPM: Реальний світ, теорія та застосування. 2014. URL: https:// bpm.com/what-is-bpm (дата звернення 10.05.2023).

11. Плотницька С. В.  Дослідження впливу характеристик топ-менеджменту підприємств на процес прийняття рішень. економіка і управління галузями та підприємствами. 2019. № 15. С. 44-47. DOI: 10.25264/2311-5149-2019-15(43)-44-47 (дата звернення 10.05.2023).

12.  Пономаренко В. С., Мінухін С. В., Знахур С. В. Теорія та практика моделювання бізнес-процесів. Монографія. Х.: Вид. ХНЕУ. 2013. 244 с. URL: http://repository.hneu.edu.ua/handle/123456789/6820 (дата звернення 10.05.2023).

13. Романенков Ю., Зєйнієв Т. Завдання контуру стратегічного управління ефективністю бізнес-процесів в організації. Системні дослідження та інформаційні технології. Київ. 2015. №3. С. 43-47. URI: http://dspace.nbuv.gov. ua/handle/123456789/123487 (дата звернення 10.05.2023).

14. Роуз М. Сервісно-орієнтована архітектура:тенденції, управління та вплив мікросервісу. 2012. URL: http://searchcio.techtarget.com/definition/ business-process-management (дата звернення 10.05.2023).

15. Самарін О. Сутність дисципліни BPM. 2012. URL: http://improving-bpm-systems.blogspot. com/2010/02/bpm-reference-model-fragment-04essence.html (дата звернення 10.05.2023).

16. Тоні Бенедикт. ABPMP - Асоціація міжнародних професіоналів BPM. URL: http://www. abpmp.org/?page=BPM_Profession (дата звернення 10.05.2023).

17. Чернобай Л. І. Бізнес-процеси підприємства: загальна характеристика та економічна суть. Вісник Національного університету Львівська політехніка. Менеджмент та підприємництво в Україні: етапи становлення і проблеми розвитку. 2013. № 769. С. 125-131.

18.  Чернуха Т. С., Бунчикова Т. С.  Стратегії та форми виходу консалтингової компанії на міжнародний ринок. Бізнес Інформ. 2021. № 5. С. 4856.  URL: https://www.business-inform.net/thematicsearch/?theme=international-econ... (дата звернення 10.05.2023). 19. Шемаєва Л. Г., Безгін К. С. Управління якістю бізнес-процесів на підприємстві. Харків: Харківський національний економічний ун-т. 2011. 240 с. URL: https://r.donnu.edu.ua/handle/123456789/175 (дата звернення 10.05.2023). 

20.  Шталь Т. В., Козуб В. О., Нахметов А. Н. Формування міжнародної маркетингової стратегії виходу компанії на зовнішній ринок . Бізнес Інформ. 2018. № 1. С. 345-351. URL: http://nbuv.gov.ua/ UJRN/binf_2018_1_51 (дата звернення 10.05.2023).

ДолученняРозмір
PDF icon chernukha_econ_124-131.pdf514.42 КБ