Ви є тут

Державний маркетинг в удосконаленні пенсійного забезпечення в Україні

Метою статті є визначення особливостей та обґрунтування необхідності застосування державного маркетингу для задоволення суспільних потреб як одного з видів маркетингу.Визначено, що основною метою державного маркетингу є дослідження та формування комплексу потреб (індивідуальних, групових, загальносуспільних) та розробка ефективних шляхів їх задоволення з врахуванням реальних економічних можливостей та інших обмежуючих чинників.
Показано відмінність державного маркетингу від політичного та соціального. Зазначено, що державний маркетинг разом з загальновідомими маркетинговими інструментами використовує адміністративні, організаційні, нормативно-правові та інші важелі впливу.
Встановлено, що основним суб’єктом державного маркетингу є держава в особі органів державного управління та місцевого самоврядування. Держава може брати безпосередню участь у задоволенні потреб та (або) створювати середовище і умови для їх реалізації.
Розглянуто окремі аспекти використання державного маркетингу на прикладі задоволення потреби в матеріальному забезпечення осіб пенсійного віку. Визначено основні складові комплексу державного маркетингу пенсійного забезпечення. Доведено, що всі вони взаємозв’язані і взаємообумовлені і потребують дослідження, подальшого удосконалення та розвитку.
Розглянуто основні важливі завдання пенсійної реформи. Доведено  визначальне значення держави в пенсійному забезпеченні. Зазначено, що за реформування пенсійної системи недоцільно застосовувати радикальні заходи, потрібно прогнозувати соціальні наслідки прийнятих рішень, оскільки часто вони супроводжуються активними громадськими протестами. Тому будь-яке реформування пенсійного забезпечення має супроводжуватися відповідними маркетинговими комунікаціями.
Визначено основну мету державного маркетингу у сфері пенсійного забезпечення, яка полягає увдосконаленні пенсійної системи, спрямованої на якісне задоволення індивідуальних та колективних потреб у пенсійному забезпеченні, а також в створенні умов, які б сприяли її ефективному функціонуванню.
Вказано, що до реформування пенсійної системи необхідний комплексний підхід з одночасним удосконаленням всієї системи соціального захисту в державі, стимулюванням розвитку економіки, підвищенням рівня оплати праці та зайнятості населення. 
Ключові слова: потреби, державний маркетинг, маркетинг, пенсійне забезпечення, пенсія, політичний маркетинг, соціальний маркетинг.
1. Гаврилечко Ю.В. Комплекс маркетингових комунікацій суб’єктів державного управління. PublicAdministartionAspects. 2018. №6 (11–12).C. 5–12. DOI: 10.15421/151868.
2. Гавриш-Мусафір А. Маркетинг органів державної влади як механізм підвищення рівня життя населення. Молодий вчений. 2016. №8. С. 221–225.
3. Гончаренко К.І. Особливості застосування державного маркетингу в управлінській діяльності. Публічне управління та митне адміністрування. 2018. № 1 (18). С. 48–51. URL: http://customs-admin.umsf.i.ua/archive/2018/1/7.pdf(дата звернення: 15.03.2021).
4. Горбик В. Адаптація маркетингової складової функціонування механізму державного управління природно-економічним потенціалом регіонів. РublicAdministartionAspects. 2019. Т. 7. № 1–2. DOI: 10.15421/15193.
5. Дейнега О.В.,Дейнега І.О. Маркетинг як інструмент розвитку потенціалу послугової діяльності територіальних громад. ΛΌГOΣ.ONLINE.2020.DOI: 10.36074/2663-4139.12.03.
6. Кіслов Д. Система маркетингових комунікацій у державному управлінні. Вісник КНТЕУ. 2013. № 1. С. 29–37. URL: http://visnik.knute.edu.ua/files/2013/01/3.pdf(дата звернення: 15.03.2021).
7. Кіслов Д. В. Соціокомунікаційний маркетинг як механізм державного управління: основні принципи. Світ соціальних комунікацій. 2013.№ 10. С. 26–29.URL: http://wsc.kymu.edu.ua/toms/10/026-029.pdf(дата звернення: 15.03.2021).
8. Likarchuk N. Statemarketing: factorsofdevelopment. SocialandHumanSciences. Polish-Ukrainianscientificjournal, 2015. Vol. 3.Available at: https://scholar.google.com.ua/citations?view_op=view_citation&hl=uk&user...(дата звернення: 15.03.2021).
10. Олійник В. Формування системи державного маркетингу післядипломної освіти. Вісник післядипломної освіти. Серія: Управління та адміністрування, 2017. Вип. 3(32). С. 78–91.
11. Подольчак Н.Ю., Білик О.І., Ханик Ю.-Б.Р. Поняття публічного маркетингу та приклади його застосування в Україні. Інвестиції: практика та досвід. 2020. № 1. С. 155–160. DOI: 10.32702/2306-6814.2020.1.155.
12. Романенко Є.О., Чаплай І.В. Соціально-етичний маркетинг в державному управлінні. Публічне адміністрування: теорія та практика: електронний збірник наукових праць. 2016. Вип. 1 (15). URL: http://www.dridu.dp.ua/zbirnik/2016-01(15)/6.pdf(дата звернення: 15.03.2021).
13. Романенко Є.О., Чаплай І.В. Система маркетингових комунікацій в механізмах державного управління. Актуальні проблеми економіки. 2016. №4. С. 69–78.
14. Романенко К.М. Державний маркетинг як механізм максимізації соціальної ефективності державного управління. Інвестиції: практика та досвід. 2010. № 10. С. 85–88. URL: http://www.investplan.com.ua/pdf/10_2010/25.pdf(дата звернення: 15.03.2021).
15. Ромат Є. Маркетинг у публічному управлінні. Вісник КНТЕУ. 2016. № 4. С. 56–65. URL: http://visnik.knute.edu.ua/files/2016/04/5.pdf(дата звернення: 15.03.2021).
16. Чаплай І. Аналіз використання інструментів маркетингу у системі державного управління. Ефективність державного управління.2015. Вип. 44. С. 198–202. URL: http://www.lvivacademy.com/vidavnitstvo_1/edu_44/fail/ch_1/27.pdf(дата звернення: 15.03.2021).
17. Янчук Т.В. Використання сучасних інформаційних технологій в маркетинговому механізмі державного управління у регіональному розвитку. Економiка i органiзацiяуправлiння. 2017. № 2 (26). С. 100–108. URL: https://jeou.donnu.edu.ua/article/view/4783(дата звернення: 15.03.2021).
18. Котлер Ф., КеллерК.Л.Маркетинг менеджмент. 14-е изд. СПб.:Питер, 2015.800с.
19. Другов А.А., Сафин А.Р., Сендецкая С.В. Государственный маркетинг какважный фактор совершенствованиямеханизмауправлениясоциально-экономическимипроцессами в обществе. Маркетинг в России и зарубежом. 2005. № 4. С. 16–19.
20. Звіт про роботу та виконання бюджету Пенсійного фонду України у 2019 році. URL:https://www.pfu.gov.ua (дата звернення: 15.03.2021).
21.Борг Пенсійного фонду перед ДКСУ зріс на 3 млрд грн – до 65 млрд грн. Finbalance, 28.02.2021. URL: http//finbalance.com.ua/news/borh-pensiynoho-fondu-pered-derzhkaznacheystvom-u-sichni-zbilshivsya-do-65-mlrd-hrn(дата звернення: 15.03.2021).
ДолученняРозмір
PDF icon safn_o._sendetska_s._2-2021.pdf848.52 КБ