Ви є тут

Розмір та структура - основні компоненти для ефективної діяльності фірми

Результати досліджень переконують, що розмір  фірми відіграє важливу роль у визначенні результатів її діяльності, однак на сьогодні не встановлено як цей показник впливає на результати діяльності організації. Обгрунтовано необхідність проведення дослідження щодо оцінювання впливу розміру та структури фірми на результати її діяльності. Основними цілями дослідження було вивчення взаємозв'язку між розміром фірми та результатами її діяльності, а також вивчення взаємозв'язку між організаційною структурою та результатами діяльності фірми за використання первинних даних.

У дослідженні використано метод ex-post facto. Вибіркова сукупність складається з працівників заводу “Гіннес Інтернешнл ПЛС”, Лагос, Нігерія. Визначено розміру вибірки на основі формули Ямане. Зібрані дані проаналізовано за допомогою підготовленої сітки даних та статистичного пакета для соціальних наук (SPSS). Для перевірки гіпотези застосовано метод лінійного регресійного аналізу на основі використання дисперсійного аналізу ANOVA. Результати дослідження довели позитивний зв'язок між розміром компанії та конкурентними перевагами, тобто, конкурентні переваги залежать від розміру компанії.

Результати дослідження також показують, що існує значний зв'язок між організаційною структурою та ефективністю фірми. Зроблено висновок, що стратегічні фактори неможливо переоцінити у визначенні розміру, структури та результатів діяльності фірми. Одержані результати дослідження дозволяють зрозуміти вплив стратегічного фактору на результати діяльності фірми, що становить інтерес як для місцевих, так і для міжнародних фірм, а для науковців для подальших досліджень.

Обгрунтовано важливість одержаних результа-тів дослідження для керівництва та менеджерів щодо визначення впливу стратегічних факторів на результати діяльності фірми. Доведено цінність одержаних результатів для академічної спільності в аспекті більш глибокого розуміння взаємозв'язку між стратегічними факторами та результатами діяльності фірми.

Ключові слова: розмір фірми, організаційна структура, ефективність організації, стратегічні фактори.

 

1. Abdullah, I., Umair, T., Rashid, Y., & Naeem, B. (2013). Developments on Balanced Scorecard: A Historical Review. World Applied Sciences Journal. 21(1), 134-141.

2. Abbasi, A., & Malik Q.A. (2015) Firms’ Size Moderating Financial Performance in Growing Firms: An Empirical Evidence from Pakistan International Journal of Economics and Financial Issues, 2015, 5(2), 334-339.

3. Accaoucaou, F., Merce, B, & Castan, J. M. (2009). Determinants of Organizational Structure: An Empirical Study: Review of International Comparative Management. 10(3) 566-577.

4. Akhtar, S., Javed, B., Maryam, A.,s and Sadia, H. (2012). Relationship between Financial Leverage and FinancialPerformance: Evidence from Fuel & Energy Sector of Pakistan. European Journal of Business and Management, 4(11), 7-17.

5. Acquaah, M, &Agyapong, A. (2015) The Relationship between Competitive Strategy and Firm Performance in Micro and Small Businesses in Ghana: The Moderating Role of Managerial and Marketing Capabilities, Africa Journal of Management, 1(2) 172-193.

6. Akinlo, B.D., 2010. Impact of capital structure on the financial performance of Nigerian firms. Arabian Journal of Business and Management Review, 12(1): 43 - 61.

7. Bhayani S.J., (2010) “Determinant of Profitability in Indian Cement Industry: An Economic Analysis”, SouthAsian Journal of Management, 17 (4), pp. 6-20.

8. Brown, J. & Fraser, M. (2006). Approaches and perspectives in social and environmental accounting: An overview of the conceptual landscape. Business Strategy and the Environment.

9. Burns, T. & Stalker, G. M. (1961).The Management of Innovation, Tavistock, London.

10. Busienei, J. R. (2013).Business Strategy, Organizational Structure, Human Resource Orientation of Large Manufacturing Firms in Kenya. Unpublished Ph.D. Thesis. University of Nairobi.

11. Chakravarthy, B.S. (1997). A new strategy framework for coping with turbulence. Sloan Management Review, winter, 69-82.

12. Combs, J.G., Crook, R.T., & Shook, C. L. (2005).The dimensionality of organizational performance and its implications for strategic management research. Research Methodology in Strategy and Management, 2, 259–286.

13. Cooper, D. &. (2006). Business research methods (9th ed.).New Delhi, India: Published by Tata McGraw Hill Education Private Limited.

14. Cooper R.D., and Schindler P.S., (2001), Business Research Methods, Tata McGraw Hill Edition.

15. Daft, R.L. (2013). Organization Theory and Design, 11thed.Cincinati: Cencage.

16. Doğan, M. (2013). Does Firm Size Affect The Firm Profitability? Evidence from Turkey. Research Journal of Finance and Accounting, 4(4), 53-59.

17. Donaldson, L. (2001). The contingency theory of organizations. Thousand Oaks, CA: Sage Publications.

18. Esteban, L., Yancy, V. and Christian, S. (2010), “Location decisions of knowledge-based entrepreneurs: why some CatalanKISAs choose to be rural?”,Technovation,Vol. 30 Nos 11/12.

19. Fan, C.C. and Scott, A.J. (2003), “Industrial agglomeration and development: a survey of spatial economic issues in East Asia and a statistical analysis of Chinese regions”, Economic Geography, Vol. 79 No. 3, pp. 295-319.

20. Ferrero, I., Hoffman, W. M., & Mcnulty, R. E. (2014). Must Milton Friedman embrace stakeholder theory? Business and Society Review, 119(1), 37-59.

21. Freeman, R. E. & McVea, J. (2014). A Stakeholder Approach to Strategic Management: Social Science Research Network electronic Paper Collection. Finlay, P. (2000), Strategic Management: An Introduction to Business and Corporate Strategy Pearson, London.

22. Hall, K. (2013). Organizational Structure as a determinant of Organizational Performance. http://www.globaiintegration.com/blog/org.-structure-determ.

23. Hair, J. F., Jr., Black, B., Babin, B., & Anderson, R. (2006). Multivariate data analysis (6th ed.). Upper Saddle River, New Jersey: Pearson Prentice Hall, Pearson Education, Inc.

24. Hill, W., Jones, G. R. & Galvin, P. (2004). Strategicmanagement: An integrated Approach. Wiley, Milton.

25. Hubbard, G. (2009). Measuring Organizational Performance beyond Triple Bottom Line. Business Strategy and Environment, 19, 177-191.

26. Ikharehon, J.I. & Briggs, J.I.A. (2016). The Impact of Strategic Factors on the Performance of Small and Medium Scale Enterprises in Nigeria. International Journal of Humanities and Social Science Vol. 6, No. 2

27. Ilian, P. S., & Yasuo, H. (2005). Influence of Location Factors on Establishment and Ownership of ForeignInvestments: The Case of the Japanese Manufacturing Firms in Europe. International Business Review, 14,577–598. http://dx.doi.org/10.1016/j.ibusrev.2005.06.001

28. Johnson, G. & Scholes, K. (1997). Exploring CorporateStrategy (4th Ed.). New York: Prentice Hall.

29. Jackson, J. H. and Morgan, C. P. (1982). Organisation Theory (2nd Edition), Upper Saddle River: Prentice Hall

30. Kala, S. S., & Guanghua, W. (2010). Firm location choice in cities: Evidence from China, India, and Brazil.China Economic Review, 21, 113–122. http://dx.doi.org/10.1016/j.chieco.2009.11.003

31. Kaplan, R.S. & Norton, D.P. (1992). The balanced scorecard: Measures that Drive performance. Harvard Business Review, 70(1), 71-79.

32. Khatab, H., Masood, M., Zaman, K., Saleem, S., and Saeed, B. (2011). Corporate Governance and Firm Performance: A Case study of Karachi Stock Market. International Journal of Trade, Economics and Finance,2(1), 39-43.

33. Kinuu, D. (2014). Top Management Team Psychological Characteristics, Institutional Environment, Team Process and Performance of Companies Listed in Nairobi Securities Exchange. Unpublished PhD. Thesis. University of Nairobi.

34. Kowo, S.A, Akinbola O.A & Akinrinola O (2019) Exploring the Link between Competitive Strategies and Organizational Performance in Beverage Industry. A case of Nestle PLC, Socio Economic Challenges (SEC) Journal. Published by Sumy State University Ukraine-Europe, Vol-3, Issue 1.

35. Kowo, S.A, Sabitu, O.L & Adegbite, G (2018) Influence of Competitive Strategies on Corporate Performance of Small and Medium Enterprises: A Case from Nigeria. Agricultural and Resource Economics International Scientific Journal. Published by Kharkiv Petro Vasylenko National Technical University of Agriculture Ukraine Vol. 4, No. 3, pp.14-33.

36. Lawrence, P. R. & Lorsch, J. W. (1969). Organization and Environment: Managing Differentiation and Integration. Boston, MA, Harvard University Press.

37. Ling, Y., Zhao, H. & Baron, R. A. (2007). Influence of founder - CEOs personal values of firm’s performance: Moderating effects of age and size. Journal of Management, 33(5), 673-696.

38. Luthans, F., Avey, J. B., Clapp-Smith, R., & Li, W. (2008). More evidence on the value of Chinese workers psychological capital: A potentially unlimited competitive resource? International Journal of Human Resource Management, 19, 818–827.

39. Luttmer, J. (2010). Models of firm heterogeneity and growth. The annual review of Economics, 2, 547-576.

40. Machuki, V.N. & Aosa, E. (2011). The Influence of External Environment on the Performance of publicly quoted companies in Kenya: Administration and Management Journal, 1 (7), 205-218.

41. Maja, P. and V. Josipa, 2012. Influence of firm size on its business success. Croatian Operational Research Review, 3(1): 213-223.

42. Manser, M., Barbuda,P., & Capusneanu, L. (2012). Organizational Structure. American Journal of Scientific Research, 256(98) 14-32.

43. Minai, M.S. and Lucky, E.O. (2011), “The conceptual framework of the effect of location on Performance of small firms”, Asian Social Science, Vol. 7 No. 12, pp. 110-118.

44. Mkalama, R.N. (2014). Top Management Demographics, Strategic Decision Making, Macro- environment and Performance of Kenyan State Corporations. Unpublished PhD. Thesis, University of Nairobi.

45. Morton, N.A., & Hu, Q. (2008). Implications of the fit between organizational structure and Economic Resource Planning: A structural contingency theory perspective. International Journal of Information Management, 28,391-402.

46. Micu, D., Ifrim, L., Daraban, C., & Purdescu, C., (2012). Cross-functional linkages between marketing and the other business functions in an industrial organization. U.P.B. Science. Bulletin, Series D, 74 (3), 1454-2358.

47. Miller, C.C., & Cardinal, L.B. (1994). Strategic Planning and Firm Performance: A Synthesis of More Than Two Decades of Research. Academy of Management Journal, 37(6), 1649-1665.

48. Mufudza,T., Jengeta, M., & Hove, P., (2013). The usefulness of strategic planning in a turbulent economic environment: a case of Zimbabwe during the period 2007-2009, Business Strategy Series, 14(1),24 – 29.

49. Namada, J.M., Aosa, E., Awino, Z., & Wainaina, G. (2014). Management Participation and Firm Performance. American Journal of Industrial and Business Management, 4 113- 122.

50. Ojo, Ade T. (2006) eds: Small and Medium Enterprises Development and SMIEIS: Effective ImplementationStrategies, Lagos: Maryland Finance Co. Ltd, 2ndEdition.

51. Okeyo, W. (2013). Entrepreneurial Orientation, Business Environment Business Development Services and Performance of small and Medium Manufacturing Enterprises in Kenya. Unpublished PhD. Thesis, Uni[1]versity of Nairobi.

52. Ongeti, W.J. (2014). Organizational Resources, Corporate Governance Structures and Performance of Kenyan State Corporations. Unpublished PhD. Thesis. University of Nairobi.

53. Porter, M. E. (1980). Competitive Strategy: Techniques for Analyzing Industries and Competitors. New York, Free press.

54. Powell, T.C. (2014). Strategic Management and the person, strategic organization 12(3), 200- 2007. Sage Publication.

55. Ramadan, W.H. (2011), “Does locating in a metropolitan area improve the business performance of manufacturing establishments? The link between busi[1]ness and region”, LeaderCroatia.

56. Walters, B.A., Jiang, J.J. & Klein, G. (2013). Shelter in Storm: Marketing Strategy as moderated by the hostile environment. Marketing Intelligence and Planning Journal, 23(7), 630-686.

57. World Bank (2014) Doing Business 2015: Go[1]ing Beyond Efficiency: Comparing Business Regula[1]tions for Domestic Firms in 189 Economies. A World Bank Group Flagship Report: Washington DC. The In[1]ternational Bank For Reconstruction and Development The World Bank.

58. Yip, G, S., Devinnney, T.M. & Johnson, G. (2009). Measuring long term Superior Performance: The UK’s long term Superior Performance. Long Range Planning 42, 390-413.

ДолученняРозмір
PDF icon sabitu_1_2024_132-141.pdf469.06 КБ