Ви є тут

Методичний підхід до оцінювання ефективності просування товарів з використанням онлайн-інструментів

Узагальнено аргументи та контраргументи в межах наукової дискусії з питання ефективності використання онлайн-інструментів просування товарів на ринок. Основною метою проведеного дослідження було розроблення методичного підходу до оцінювання ефективності просування товарів з використанням онлайн-інструментів та дослідження практичних аспектів застосування онлайн-інструментів для просування товару-новинки на ринок.
Відповідно до мети матеріал в статті подано в наступній логічній послідовності: спочатку запропоновано на теоретичному рівні методичний підхід щодо оцінювання ефективності використання онлайн-інструментів просування товарів, особливістю якої є систематизація процесу оцінювання в три етапи: підготовчий, аналітичний та управлінський, що дозволяє приймати ефективні управлінські рішення на кожному з них. В рамках підготовчого етапу необхідно визначити цілі, завдання, терміни, методи, прийоми оцінювання ефективності використання онлайн-інструментів просування товарів.
Аналітичний етап характеризується наймасштабнішою роботою. Відповідно до  запропонованої методики буде оцінювання та аналіз показників комунікаційної й  економічної ефективності онлайн-просування та розрахунок інтегрального показника оцінювання ефективності використання онлайн-інструментів просування товарів на основі системи оціночних показників.
Останній третій етап – управлінський. На основі узагальнення результатів оцінювання ефективності використання онлайн-комунікацій доцільно розробити пропозиції щодо підвищення ефективності просування товарів онлайн-інструментами та розробити комплекс заходів щодо усунення виявлених недоліків комплексу онлайн-просування. Розроблення стратегій, контроль за виконанням розроблених заходів та їхня координація забезпечить ефективність управління політикою просування товарів в мережі Інтернет.
Дослідження емпірично підтверджують необхідність використання онлайн-інструментів за виходу товару-новинки на ринок та створення ефекту синергії за використання онлайн- та офлайн-інструментів просування товарів. Результати проведеного дослідження можуть бути корисними для підприємств харчової промисловості, які планують виходити на конкурентний ринок з новим товаром.
Ключові слова: онлайн-інструменти, онлайн-просування, ефективність, інтернет-комунікації, інтернет-маркетинг.
  1. Araujo, T., Neijens, P., & Vliegenthart, R. (2015). What motivates consumers to re-tweet brand content? The impact of information, emotion and traceability on pass-along behavior. Journal of Advertising Researc. No 55 (3), pp. 284–295. DOI: 10.2501/jar-2015-009.
  2. Calder, B. J. & Malthouse, E. C. (2005). Managing Media and Advertising Change with Integrated Marketing. Journal of Advertising Research. DOI: 10.1017/s0021849905050427.
  3. Felix, R., Rauschnabel, P. A., &  Hinsch, C. (2017). Elements of strategic social media marketing. Journal of Business Research. No70 (1), pp. 118–126.
  4. Keegan, B. J., & Rowley, J. (2017). Evaluation and decision making in social media marketing. Management Decision. No 55 (1), pp. 15–31. DOI: 10.1108/MD-10-2015-0450.
  5. Levin, J., Mildrom, P. (2010). Online Advertising: Heterogeneity and and Conflation in Market Design. American Economic Review Papers and Proceedings. No 100, pp. 603–607. DOI: 10.1257/aer.100.2.603.
  6. Malthouse, E., Haenlein, M., Skiera, B., Wege, E., & Zhang, M. (2013). Managing customer relationships in the social media era: Introducing the social CRM house. Journal of Interactive Marketing. No 27 (4), pp. 270–280. doi: 10.1016/j.intmar.2013.09.008.
  7. Novak, T., Hoffman, D., Yung, Y.-F. (2000). Measuring the customer experience in online environments: structural modeling approach. Marketing Science. No 19 (1), pp. 22–42.
  8. Park, M., Lennon, Sh. (2009). Brand name and promotion in online shopping contexts. Journal of Fashion Marketing and Management. No 13 (2), pp. 149–160.
  9. Pinzaru, F., & Mitan, A. (2012).  Social media and marketing of the “Popcorn” music wave: The success of Romanian musicians analysed throught their perceived image on Facebook and Youtube. Economics and sociology. No 5(2), pp. 125–139.
  10. Schwarzl, S., Grabovska, M. (2015).  Online marketing strategies: the future is here. Journal of International Studies. No 2 (8), pp. 187–196. DOI: 10.14254/2071-8330.2015/8-2/16.
  11. Tauder, R.  (2005). Getting Ready for the Next Generation of Marketing Communications. Journal of Advertising Research. No 45 (1). DOI: 10.1017/s0021849905050117.
  12. Watrobski, J., Jankowski J., & Ziemba, P. (2016). Multistage performance modelling in digital makketing management. Economics and sociology. No 9(2), pp. 101–119. DOI: 10.14254/2071-789X.2016/9/2/7.
  13. Yannopoulos, P. (2011). Impact of The Internet on Marketing Strategy Formulation International. Journal of Business and Social Science. Available at:  https://pdfs.semanticscholar.org/0ce5/c799898b4696e24518ba27e0f457f3e1df19.pdf
  14. Golysheva, Ye., Kyrychenko, N., Kovalenko, Ya. (2014). Osoblyvosti vykorystannia instrumentiv internet-marketyngu na pidpryiemstvi [Features of using of internet-marketing instruments depending on the enterprise]. Naukovyj zhurnal "Molodyj vchenyj". No 10 (13), pp. 53–56.
  15. Gumenna, O. (2016).  Suchansi instrument tsyfrovogo marketyngu v systemi integrovanykh marketyngovyh komunikatsii [Modern instruments of digital marketing in the system of integrated marketing communications. Naukovi zapysky NaUKMA. No185, pp. 48–53.
  16. Illiashenko, N., Savchenko, O. (2012). SEO-optymizatsiia yak suchasnyi instrument internet-marketynhu [SEO-optimization as a modern tool of Internet Marketing]. Marketynh i menedzhment innovatsii [Marketing and Management of Innovations]. No 3, pp. 63–74.
  17. Illiashenko, S., Ivanova, T. (2015). Instrumenty ta metody prosuvannia productsii i Internet: analitychnyi ogliad [Internet promotion tools and techniques: analytical review]. Marketynh i menedzhment innovatsii [Marketing and Management of Innovations]. No 3, pp. 20–32.
  18. Lytovchenko, I. (2008). Metodologichni aspect Internet-marketyngu. 196 p.
  19. Paderin, I., Romanov, O., Tytovets, Ye. (2016). Internet-marketyngu na pidpryyemstvakh malogo ta serednuigo biznesu [Development of Internet Marketing at Small and Medium Business Enterprises]. Economichanyi visnyk Donbasu  [Donbas Economic reporter]. No 1 (43), pp. 120–124.
  20. Parabellum, A., Mrochkovskyi, N. (2013).  Sotsialnyie sieti. Istochniki novykh klientov dlia biznesa. 47 p.
  21. Ravikovych, I. (2015). Otsinka efektyvnosti vprovadzhennia instrumentiv internet-marketyngu [Efficiency estimation of internet marketing tools implementation in trade enterprise activity]. Economika: realii chasu [Economics: time realities]. No 5(21), pp. 161–166.
  22. Sapigura, S. (2015). Kontent-marketyng [Content marketing]. Economichnyi analiz [Economic Analysis]. No 2, pp. 186–191.
  23. Semenenko, K., Scrygun, N, Kyrylenko, I. (2017). Osoblyvosti zastosuvannia instrumentiv onlain-marketyngu pid chas prosuvannia tovariv v merezhi Internet [Peculiarities of online-marketing instruments’ implication during the products’ advancement in the Internet]. Visnyk Odeskogo natsionalnogo universytetu [Reporter of Odesa National University]. Economics. No 12 (65), pp. 136–140.
  24. Soliar, O. (2014). Sait yak marketyngovyi instrument prosuvannia tovaru v merezhi Internet [Site as marketing instrument of products advancement in the Internet]. Available at:   http://dspace.nuft.edu.ua/jspui/bitstream/123456789/22746/1/56.pdf.
ДолученняРозмір
PDF icon kapinus_l._rozumei_s._skrygun_n._semenenko_k.pdf1.13 МБ