Ви є тут

МЕТОДОЛОГІЧНІ ПІДХОДИ ДО ДОСЛІДЖЕННЯ КОН’ЮНКТУРИ РИНКУ СІЛЬСЬКОГОСПОДАРСЬКОЇ ПРОДУКЦІЇ ТА ПРОДОВОЛЬСТВА

У статті узагальнено методологічні підходи щодо дослідження кон’юнктури світового та регіональних ринків сільськогосподарської продукції. Виділено основні чинники, які впливають на кон’юнктуру ринку сільськогосподарської продукції та продовольства. Розглянуто складові комплексного дослідження кон’юнктури ринку: вивчення конкурентного середовища, ринкової інфраструктури та інституціональної структури ринку, оцінку оптимального територіального розміщення суб’єктів ринку, міжгалузевих і міжтериторіальних обмінів, а також дієвість інструментів державного регулювання. Систематизовано методологічні засади комплексного дослідження агропродовольчого ринку та алгоритм виконання дослідницьких операцій.

Ключові слова: аграрний сектор, ринок агропродовольчої продукції, кон’юнктура, ринкова рівновага, державне регулювання.

  1. Андрійчук В.Г. Внутрішня будова ринку сільськогосподарської продукції: теоретико-методологічний аспект // Збірник наукових праць. – Луганськ, 2004. – № 38/50. – С. 8-16.
  2. Білорус О.Г. Глобальна продовольча безпека: монографія / О.Г. Білорус, М.В. Зубець, П.Т. Саблук, В.І. Власов. – К.: ННЦ «ІАЕ», 2009. – 486 с.
  3. Гайдуцький П.І. Про основні засади реформування системи державної підтримки сільського господарства та сільської території / П.І. Гайдуцький // Соціально-економічні проблеми розвитку українського села і сільських територій: матеріали сьомих річних зборів Всеукраїнського конгресу вчених економістів-аграрників. – К., 2005. – С. 85-93.
  4. Безуглий М.Д., Кваша С.М. Стан, основні тенденції розвитку сільського господарства України протягом 2011 року та напрями розвитку в 2012 році. – Економіка АПК, 4'2012 (210). – С. 3-14.
  5. Месель-Веселяк В.Я. Аграрна реформа і організаційно-економічні трансформації у сільському господарстві / В.Я. Месель-Веселяк. – К.: Нац. наук. центр «Ін-т аграрної економіки», 2010. – 57 с.
  6. Пасхавер Б.Й. Виклики і шляхи агропродовольчого розвитку: наук. вид. / Б.Й. Пасхавер, О.В. Шубравська,
    Л.В. Молдаван, Д.Ф. Крисанов, С.Л. Ганначенко, Л.І. Дідківська; НАН України, Ін-т економіки та прогнозування. – К., 2009. – 432 с.
  7. Саблук П.Т., Месель-Веселяк В.Я., Федоров М.М. Аграрна реформа в Україні (здобутки, проблеми і шляхи їх вирішення) // Економіка АПК. – № 12 (182). – 2009. – С. 3-14.
  8. Шпичак О.М. Економічні механізми державного регулювання ринків сільськогосподарської продукції та їх проблеми / О.М. Шпичак // Економіка АПК. – 2011. – № 2. – С. 150-155.
  9. Мошин Ю.Н. Анализ конъюнктуры потребительского рынка: Учебное пособие / Ю.Н. Мошин, А.Ю. Мошина. – М.: Изд-во УРАО, 2004. –168 с.
  10. Скопина И.В. Маркетинговый анализ на основе экономико-математических методов: в 7 частях. 4.1. Потребительский рынок, конъюнктура, модели: Учебное пособие / И.В. Скопина, А.Ф. Рогачев. – Киров: Изд-во ВятГУ, 2003. – 180 с.
  11. Новоселов А.С. Региональный потребительский рынок. Проблемы теории и практики / А.С. Новоселов / Отв. ред. В.В. Кулешов. – Новосибирск: Сибирское соглашение, 2002. – 364 с.
  12. Гойчук О.І. Продовольча безпека: Монографія / О. І. Гойчук. – Житомир: Полісся, 2004. – С. 15.
  13. Організація Об’єднаних Націй в Україні. – [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://un.org.ua
  14. Довгань В.М. Право Світової організації торгівлі. Вступ України до СОТ / В. М. Довгань. – К.: КНТ, 2009.
  15. Батир Ю.Г., Гримблат С.О. Моніторинг ринку сільськогосподарської продукції / Ю.Г. Батир, С. О. Гримблат // Економічний простір, 2009. – № 22/2. – С. 131-136.
ДолученняРозмір
PDF icon varchenko10-2013.pdf245.01 КБ