Ви є тут

ФОРМУВАННЯ СПОЖИВЧОГО ПОПИТУ НА ОСВІТНІ ПОСЛУГИ ВИЩИХ НАВЧАЛЬНИХ ЗАКЛАДІВ АГРАРНОЇ ОСВІТИ

У статті обгрунтовано основні заходи стимулювання попиту на послуги вищої аграрної школи. Сформульовано модель ефективного маркетингового механізму регулювання попиту на освітні послуги вищих навчальних закладів аграрного профілю, яка надає дієвий спосіб впливу на вибір абітурієнтами освітньої стратегії, та безпосередньо впливає на споживчі переваги, підсилює цінність затребуваних на ринку праці напрямків підготовки й спонукає абітурієнтів до вибору спеціальності відповідно до регіональних потреб у трудових ресурсах. Розглянуто інструменти маркетингу (товарна і цінова політика, доступність послуг, персонал, матеріальне забезпечення) як структурного елементу механізму регулювання споживчого попиту на послуги аграрних закладів вищої освіти. Висвітлено групи факторів, що впливають на процес регулювання попиту на освітні послуги.

Ключові слова: споживчий попит, освітні послуги, інструменти маркетингу, методи просування.

  1. Бондаренко Д. В. Фактори забезпечення виробничої ефективності діяльності вищих навчальних закладів /
    Д. В. Бондаренко // Проблеми системного підходу в економіці. – 2006. – Вип. 15. – С. 63–68.
  2. Головій Л. Суб'єкти з надання освітніх послуг у галузі вищої освіти: про з'ясування сутності поняття "суб'єкти з надання освітніх послуг у галузі вищої освіти", їх класифікація та аналіз нормативно-правової бази / Л. Головій // Підприємництво, господарство і право. – 2008. – № 12. – С. 85–87.
  3. Дмитрів А. Я. Дослідження тенденцій на ринку послуг вищої освіти: між якістю та демографією / А. Я. Дмитрів // Прометей. – Донецьк: ДЕГІ, 2010. – Вип. 1 (31). – С. 238–244.
  4. Зоська Я. В. Механізм формування поведінки споживачів послуг у системі вищої освіти /Я. В. Зоська // Мультиверсум. Філософський альманах. – К. : Центр духовної культури, 2008. – № 75. –C. 224–231.
  5. Кратт О. А. Ринок послуг вищої освіти: методологічні основи дослідження кон'юнктури: монографія /
    О.А. Кратт. Донецьк: Юго-Восток, 2003. – 360 c.
  6. Решетілова Т. Б. Вищий навчальний заклад як суб’єкт ринкових відносин / Т. Б. Решетілова, Л. В. Ямкова // Науковий вісник Національного гірничого університету. – 2004. – № 8. – С. 3–7.
  7. Черніченко Г. О. Попит на освітні послуги: шляхи наближення до потреб роботодавців / Г. О. Черніченко,
    Л. В. Шаульська // Університетські наукові записки. – Хмельницький, 2007. – № 3 (23). – С. 224–230.
ДолученняРозмір
PDF icon homenko_10-2013.pdf237.7 КБ