У статті зазначено важливість та необхідність застосування маркетингу на підприємствах бурякоцукрового
підкомплексу. Автором наведено власне визначення маркетингу як наукової категорії, розроблено та запропоновано
адаптовані комплекси маркетингу для основної продукції підприємств бурякоцукрового підкомплексу – цукру, для
альтернативної продукції – біоетанолу, та для побічної – жому і меляси, які передбачають удосконалення товарної та
цінової політики, системи збуту, застосування маркетингових комунікацій досліджуваними підприємствами. Важливе
місце у адаптованих маркетингових комплексах відводиться складовій «Peoplе» для цукру, жому та меляси, а також
складовій «Probe», що передбачає тестування біоетанолу у процесі продажу.
Ключові слова: маркетинг, комплекс маркетингу, адаптований комплекс маркетингу, підприємства
бурякоцукрового підкомплексу, основна та побічна продукція, цукор, біоетанол, жом, меляса.